Slagschepen

Taalcoaching

KLANTGERICHTE TAALCOACHING

Een vreemde taal leren is nooit een evidentie. Je merkt dat je misschien wel over de basiswoordenschat beschikt, maar om nu op een prettige manier een goed gesprek te kunnen voeren, dat is een andere zaak. Je bent in contact met heel wat mensen: klanten, leveranciers, collega’s, … en je voelt je niet op je gemak als je het gesprek dient aan te gaan in die andere taal.

AGILE EN LEAN

AGILE EN LEAN OP MENSENMAAT R2: RESILIENT AND RESPONSIVE

We leven in een VUCA-wereld (Volatile – Uncertain – Complex – Ambiguous). Om het te (blijven) maken in deze wereld, moeten we ons voortdurend aanpassen. Blijven werken zoals we gewend zijn, is niet meer voldoende. Nieuwe werkwijzen als Agile en Lean, op mensenmaat geschreven, geven dat voordeel. Het is een kwestie van WEERBAAR en WENDBAAR zijn (Resilient & Responsive: R²).

"H"Echt team

MAAK VAN JE TEAM EEN “H”ECHT TEAM WAAROP JE KAN BOUWEN

Hoe maak je van een team van individuen een hecht team? Waar alles open en transparant kan besproken worden… waar men mekaar respecteert en vertrouwt. Waar teamwork met de neuzen in dezelfde richting een logisch gevolg is.

Sales & marketing

SALES & MARKETING IMPROVEMENT (S.A.M.I.)

Klanten contacteerden ons regelmatig voor een antwoord op de vraag: “levert ons sales team met de huidige marketingboodschap het beoogde resultaat?” Een goede vraag, zo bleek …het concept dat we bedachten en toepasten overtrof de verwachtingen. (bleek een succesformule te zijn).

SPEEDTRAINING

SPEEDTRAINING VOOR MANAGERS

Als manager ben je een “octopus”. Er worden heel wat skills van je verwacht : people management – plannen opstellen – veranderingen doorvoeren – zelf verantwoording afleggen – vergaderingen voorzitten – efficiënt en doelgericht werken – evaluatiegesprekken … you name it!

Talents

DE KRACHT VAN WERKEN MET DE TALENTEN VAN JE TEAMLEDEN

Te vaak focussen we op onze tekortkomingen en willen deze verbeteren. Laat ons vooral inzetten op waar we wel geweldig in zijn en dit inzetten voor het team/het bedrijf!

Digital awareness

DIGITAL AWARENESS & COMPETENCES

We leven in een digitale wereld, die constant evolueert.
Voor sommigen gaat het gewoon te snel. De jongere generatie jongleert ermee alsof het “peanuts” is. Voor “anciens” (45+) is het geen evidentie om op die sneltrein te stappen en te kunnen volgen. Die “anciens” zijn op de top van hun kunnen, maar schieten digitaal tekort. We kunnen hen aan boord houden …

Health care Aristo

ARISTO

Thema’s als succesvol en efficiënt werken, zin geven aan de professionele activiteit en arbeidsmotivatie creëren werden al vermeld door Aristoteles. Het juist leren beoordelen van informatie, goed communiceren en besluiten leren nemen zijn eveneens – ook na 2400 jaar – nog steeds actueel voor professionals uit de gezondheidszorg.